Ei ole mitään aukkoa!
Liikenneministeri on väärässä. Ei ole mitään aukkoa löytynyt, eikä voi löytyä. Budjetti on hyväksytty ja siinä on raamit. Jos joku on lupaillut rahoilla enemmän tehtäväksi hän on puhunut palturia.
Jokainen liikenneministeri vuorollaan syyttää rahojen vähyyttä, mutta kun raamit ovat raamit. Ja sitten sellainen puhe, että edellinen ministeri on syönyt jo kaikki rahat on myöskin palturia.
Liikenteelle vain lupaillaan helposti enemmän, kun äänestäjät haluavat kuulla valhetta, mutta ministeriön ei pidä sellaista toimintaa enää jatkaa.
Rahaa ei ole ollut liikaa, mutta ei se kadonnut ole, on vain uskoteltu sen riittävän joka lupaukseen. Raha ei ole hävinnyt, muta perusta puheiden alta on murentunut.
Ei sitten rakenneta uutta tietä, eikä korjata vanhaa, niin se vain on ystävä hyvä.
Aivan, budjetti on budjetti jota noudatettava. Ainakin siihen saakka kunnes annetaan lisäbudjetissa rahaa lisää.
Tärkeää lienee myös tiedostaa se etteivät liikennevirastonkaan virkamiehet voi olla ennustajia kustannusten muutoksista. Kustannuksillahan on ollut aina vain tapana nousta, mutta kuinka paljon. Siis etukäteen on etukäteen vaikea varmaankin kertoa. Kehyssuunnitelmahan on tehty vuosille 2013 – 2016. Tekoajan kustannustasolla?
Onko totta että ministeri olisi jälkeenpäin halunnut lisäyksenä suunnitelmaan ”oman kylän tien” korjauksen? Noinhan on mediassa kirjoiteltu ja hinnaksi kerrottu 45 milj. ecua. Olisiko jonkinmoinen ”Hyväveli sisko” operaatio suunnitteilla vanhaan hyvään tapaan? Mene ja tiedä kun ei ole näkynyt tuota suunnitelmaa.
Ilmoita asiaton viesti
Näin on, raha ei kasva huhua levittäen. Suomen tiestö kärsii huonoista ministeriestä, ei auta Destian ylimitoitetut tiehankkeet. Moni hanke on kasvanut älyttömän isoksi, vaikka selvittäisiin yhdellä kiertoliittymällä, halutaan rakentaa kolme.
Ilmoita asiaton viesti
Ok, varmasti sekoitetaan, kun puhuvat toistensa päälle sen kuin ennättävät. Vrt. vaalikeskustelut!
Ilmoita asiaton viesti
Ja Tervala sanoi:
Pois annan omat askareet,
vaan sen sanon Kyllönen,
että väärin teet.
Sillä kaikilla ihmisillä
on monet haaveet unelmissaan,
ja rahat eivät riitä meillä
koko maata asuttamaan.
Tee Kyllönen makkarasi mieleiseksi,
teet, – kunnes kompastelet,
silloin moni nimeäni toistaa
ja vain sinä kummastelet.
Ilmoita asiaton viesti
Tekeekö Ari Alsio kiinteähintaista urakkaa raamissa? Tietenkään raami ei riitä, jos kaikki on alibudjetoitu. Tietenkään ministerinvastuu ei toteudu, jos virkamiehet alkavat itse valita, jätetäänkö kasitie toteuttamatta, jos joku toinen on maasuttanut virkamiehet valitsemaan toisin.
Se, että urakat alibudjetoidaan, tuottaa tietenkin valheellista kunniaa siitä, että ”kaikki voidaan toteuttaa”, mutta seuraavalle ministerille häpeän, koska hän joutuu selittämään, miksi epäpätevät ja/tai korruptoituneet virkamiehet jättivät juuri kasitien pois.
Pohjalaisten kanssa ei leikitä ja juuri sen vuoksi Tervala sai lähteä. Pohjolalaaset eivät ole korpikommunisteja niin kuin Kyllösen äänestäjät Sallassa, vaan keskustakokoomuslaisia germaaneja, joiren kanssa ei leikitä.
Sä et Ari aina oikein kässää pelin politiikkaa, vaikka oletkin siirtynyt Cronbergin tapaan hieman helsinkiläistä yksinkertaisempaan ympäristöön.
Ilmoita asiaton viesti
Käsittäminen ja toisinajatteleminen eivät aina kohtaa. Ihminen voi käsittää asioita, mutta ei jatka ajattelua käsityksen suuntaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kanisteri halusi laittaa tiemäärärahoja junaliikenteeseen.
Enontekiö-Persnärpio radan peruskorjaukseen.
Se versio tuossa kai totta on.
Ilmoita asiaton viesti
On eri asia tahtoa ja esittää teatteria, kuten Tiilikainen, kuin ymmärtää raamien merkitys.
Ilmoita asiaton viesti
Ei voi syyttää tiemäärärahojen leikkauksista virkamiestä.
Se on otettava ihan itse vastuu.
Ilmoita asiaton viesti